Postoje li u Bibliji proturječja?

CharisWhispers

s u p e r m o d
Poruke
1.033
Poena
63

Reputacija:

Kritike da Biblija sadrži određena proturječja uglavnom dolaze od ateista i nekih islamskih učenjaka. Osobno sam više puta svjedočio takvim raspravama, a u nekim i sam sudjelovao. I ono što sam zaključio iz svega toga su dvije stvari: prvi tumače Pismo svojim grešnim motivima, dok drugi tumače Pismo Kuranom, odnosno svojom perspektivom, pa im dosta stvari nema logike.

Zajednička stvar za jedne i za druge je da ne razumiju Pismo. Zato pozivam sve, ne samo one koji bi iznosili određene sumnje, već i one koji žele dati svoj doprinos u obrani istine. Budite slobodni, navodite određene stihove za koje ste primijetili da se dovode u sumnju te ih postavite da se raspravi na tu temu, a poželjno je da i sami ponudite razmišljanje ako mislite da bi trebali.
resolved-to-read-the-bible-zc7fors3.jpg

Napomena:
Ako imate više stihova za raspravu, molim da ne navodite više od 5 stihova. Kad se odgovori na njih, onda ako postoji potreba za novim primjerima samo nastavite...
 
Poslednja izmena:
Nije zato sto se ne slaze sa Kuranom. Kako se uopce mogu navoditi proturjecja jedne knjiga koja se ne slaze sa drugom? Biblija ima mnogo proturjecja kada citas samo Bibliju i mnoga od njih se nemogu objasniti, ustvari sve se moze objasniti ako izuzmemo logiku i dokaze.

@bloger_Toni Ako ste zainteresirani mozemo Vi i ja imati dijalog preko youtube video pa cemo taj video postaviti ovdje, naravno tema ne mora biti samo o Krscanstvu.
 
Nije zato sto se ne slaze sa Kuranom. Kako se uopce mogu navoditi proturjecja jedne knjiga koja se ne slaze sa drugom? Biblija ima mnogo proturjecja kada citas samo Bibliju i mnoga od njih se nemogu objasniti, ustvari sve se moze objasniti ako izuzmemo logiku i dokaze.

@bloger_Toni Ako ste zainteresirani mozemo Vi i ja imati dijalog preko youtube video pa cemo taj video postaviti ovdje, naravno tema ne mora biti samo o Krscanstvu.
Kakva će biti naša logika to ovisi o primjeni metodologije na predmet kog tretiramo. Kao što sam rekao, mnogi pogrešno pristupaju Bibliji i onda iz svog kuta promatranja tumače nešto što sami ne razumiju i što im se čini nelogičnim. A još je gore kad svoje spoznaje baziraju na "peru" onih kojima je cilj potkopavati biblijsku objavu.

Izvinite ali nemam vremena trenutno za snimanje. U ovom trenutku mogu vam odgovoriti na pokoji stih iz Pisma, ako vas zanima. Na netu ionako ima tog formata videa, pa ne vidim neku korist u tom smislu. Ako budete htjeli uživo raspravu javite se u inbox, pa ću vas spojiti s braćom i sestrama koji su angažiraniji na tom polju i imaju vremena za raspravu.
 
Kakva će biti naša logika to ovisi o primjeni metodologije na predmet kog tretiramo. Kao što sam rekao, mnogi pogrešno pristupaju Bibliji i onda iz svog kuta promatranja tumače nešto što sami ne razumiju i što im se čini nelogičnim. A još je gore kad svoje spoznaje baziraju na "peru" onih kojima je cilj potkopavati biblijsku objavu.
Ja znam da mnogi nadju proturjecja u Bibliji koja zapravo to nisu ali sto sam mislio kada sam Vam odgovorio na ono sto ste napisali da poneki Muslimani vide proturjecja jer se Biblija ne slaze sa Kuranom. Neznam dali ste to greskom napisali ali ako ja uzmem Bibliju i procitam recimo "Isus je bog" a Kuran kaze da nije, to za mene nije proturjecje u Bibliji. Proturjecje ako ima u Bibliji moze biti samo ono sto pise u istoj a druge knjige sa tim nemaju nista.
 
Ja znam da mnogi nadju proturjecja u Bibliji koja zapravo to nisu ali sto sam mislio kada sam Vam odgovorio na ono sto ste napisali da poneki Muslimani vide proturjecja jer se Biblija ne slaze sa Kuranom. Neznam dali ste to greskom napisali ali ako ja uzmem Bibliju i procitam recimo "Isus je bog" a Kuran kaze da nije, to za mene nije proturjecje u Bibliji. Proturjecje ako ima u Bibliji moze biti samo ono sto pise u istoj a druge knjige sa tim nemaju nista.
Nisam napisao zabunom. Više puta su mi neki slali kritike i govorili da je nešto pogrešno u Pismu ili kontradiktorno i istovremeno se pozivali na Kuran, zato to i govorim. Možda to nije slučaj kod vas, ali sam imao takve slučajeve u praksi.
 
Matija, Kad je Juda, koji ga je izdao, vidio da je Isus osuđen, uhvati ga grižnja savjesti i vrati trideset srebrnjaka glavarima svećeničkim i starješinama. 4 “Sagriješio sam”, rekao je, “jer sam izdao nevinu krv.”

"Što je to za nas?" odgovorili su. "To je vaša odgovornost."

5 Tako je Juda bacio novac u hram i otišao. Zatim je otišao i objesio se.

Djela: Plaćom koju je primio za svoju zloću, Juda je kupio polje; ondje pade naglavce, tijelo mu se rasprsnu i sva mu se crijeva prosuše. 19 Svi su u Jeruzalemu čuli za to, pa su to polje nazvali svojim jezikom Akeldama, to jest Polje krvi.

Ovdje imamo duplu kontradikciju. Dali se je ubio ili je pao naglavacke? Neki kazu objesio se i pao. Kako objesen covjek da padne naglavacke? Osim toga jedan stih kaze da je vratio pare a drugi da je s njima kupio njivu.
 
2 kraljevi . Ahazji su bile dvadeset i dvije godine kad se zakraljio, a kraljevao je godinu dana u Jeruzalemu.
2 kronike , Ahazja je imao četrdeset i dvije godine kad se zakraljio. i vladao je jednu godinu u Jeruzalemu
 
Zašto su Isusova rodoslovlja u Mateju i Luki različita?

 
Matija, Kad je Juda, koji ga je izdao, vidio da je Isus osuđen, uhvati ga grižnja savjesti i vrati trideset srebrnjaka glavarima svećeničkim i starješinama. 4 “Sagriješio sam”, rekao je, “jer sam izdao nevinu krv.”

"Što je to za nas?" odgovorili su. "To je vaša odgovornost."

5 Tako je Juda bacio novac u hram i otišao. Zatim je otišao i objesio se.

Djela: Plaćom koju je primio za svoju zloću, Juda je kupio polje; ondje pade naglavce, tijelo mu se rasprsnu i sva mu se crijeva prosuše. 19 Svi su u Jeruzalemu čuli za to, pa su to polje nazvali svojim jezikom Akeldama, to jest Polje krvi.

Ovdje imamo duplu kontradikciju. Dali se je ubio ili je pao naglavacke? Neki kazu objesio se i pao. Kako objesen covjek da padne naglavacke? Osim toga jedan stih kaze da je vratio pare a drugi da je s njima kupio njivu.
Hvala za komentar, ne mislim da se tu radi o kontradikciji. Matej i Luka iznose dvije perspektive istog događaja.
Primjerice jedna poznata ilustracija, ako sam svjedočio udarcu autobusa u osobu, mogu samo konstatirati da je pješak preminuo od posljedica sudara. Mrtvozornik, koji je kasnije stigao na lice mjesta, ali nije vidio sudar, mogao bi dati slikovit prikaz ozljeda pješaka. Ja opisujem istu stvar na malo drugačiji način od mrtvozornika.

Ono što vidimo u Mateju 27:5 je da se Judina smrt dogodila vješanjem i tu se priča završava u njegovom izvještaju po tom pitanju.
Dok Luka kao liječnik, daje nam podrobniji opis onoga što se dogodilo nakon vješanja.

Ne uzimam u obzir ono što neki misle da je Juda pao i tako okončao svoj život. Također, ne čini mi se to uvjerljiv argument u pokušaju objašnjenja perspektive koju nam daje Luka. Kako je naša koža prilično čvrsta, za pretpostaviti je da se ovdje radi o dužem vremenskom procesu bakterijskog razgrađivanja tkiva. Tome dodajmo i vremenske uvjete koji su doprinosili svemu tome.
Stručnjaci koji se bave tim segmentom pretpostavljaju da je tlak stvarao plinove koje je gurao u tjelesne šupljine i tako učinio njegovo tijelo napuhnutim. Što je svakako uz bakterijsku razgradnju stanica i tkiva doprinijelo slabljenju njegove kože. Pa tako prilikom (pucanja grane ili užeta) njegov pad je rezultirao razlijevanjem njegove utrobe...
 
2 kraljevi . Ahazji su bile dvadeset i dvije godine kad se zakraljio, a kraljevao je godinu dana u Jeruzalemu.
2 kronike , Ahazja je imao četrdeset i dvije godine kad se zakraljio. i vladao je jednu godinu u Jeruzalemu
Evo odlomak teksta kog sam prije nekog vremena postavio na blog:

"Budući da imamo posla s izvještajima koji su napisani prije više tisuća godina, ne bismo očekivali da danas imamo izvornike u našem posjedu, jer bi se već davno raspali. Stoga smo ovisni o kopijama uzetim iz kopija tih originala, koji su pak kontinuirano kopirani tijekom stoljeća. Oni koji su prepisivali bili su skloni činiti dvije vrste pisarskih pogrešaka. Jedan se ticao pisanja vlastitih imena, a drugi se odnosio na brojeve zbog činjenice da su bili predstavljeni slovima i da se konvencija s vremenom mijenjala.

Dva primjera brojčane razlike ovdje imaju veze s desetljećem u danom broju. U 2. Kraljevima 8:26 kaže se da je Ahazija imao 22 godine; dok se u 2. Ljetopisa 22:2 za Ahazju kaže da je imao 42 godine. Srećom u biblijskom tekstu ima dovoljno dodatnih podataka koji pokazuju da je točan broj 22. Ranije u 2. Kraljevima 8:17 autor spominje da je Ahazjin otac Joram ben Ahab imao je 32 godine kad je postao kralj, a umro je osam godina kasnije, u dobi od 40 godina. Stoga Ahazija nije mogao imati 42 godine u vrijeme očeve smrti u dobi od 40 godina! Takve pisarske pogreške nimalo ne mijenjaju židovska ili kršćanska vjerovanja. U takvom slučaju, drugi dio Svetog pisma često ispravlja pogrešku (2 Kraljevima 8:26 u ovom slučaju). Također se moramo sjetiti da su pisari koji su bili odgovorni za kopije bili pedantno pošteni u rukovanju biblijskim tekstovima. Isporučili su ih onako kako su ih primili, ne mijenjajući ni očite pogreške, kojih je doista malo. (Pogledajte sljedeće pitanje za detaljniju prezentaciju o tome kako bi pisari mogli pogrešno protumačiti brojeve u rukopisima) (Archer 1982:206 i Svjetlo života II 1992:201)" blog: Link

Za širi uvid možete pogledati neka obrazloženja i u ovom tekstu s jedne stranice:
 
Matija, Kad je Juda, koji ga je izdao, vidio da je Isus osuđen, uhvati ga grižnja savjesti i vrati trideset srebrnjaka glavarima svećeničkim i starješinama. 4 “Sagriješio sam”, rekao je, “jer sam izdao nevinu krv.”

"Što je to za nas?" odgovorili su. "To je vaša odgovornost."

5 Tako je Juda bacio novac u hram i otišao. Zatim je otišao i objesio se.

Djela: Plaćom koju je primio za svoju zloću, Juda je kupio polje; ondje pade naglavce, tijelo mu se rasprsnu i sva mu se crijeva prosuše. 19 Svi su u Jeruzalemu čuli za to, pa su to polje nazvali svojim jezikom Akeldama, to jest Polje krvi.

Ovdje imamo duplu kontradikciju. Dali se je ubio ili je pao naglavacke? Neki kazu objesio se i pao. Kako objesen covjek da padne naglavacke? Osim toga jedan stih kaze da je vratio pare a drugi da je s njima kupio njivu.
Judin novac je iskoristen da se kupi njiva za sahranu stranaca.

Drugim recima, treba uzeti u obzir sve sto je o necemu napisano a narocito ne izostavljati odredjene delove koji razjasnjavaju:

Mat 27:4 Govoreći: Ja sagreših što izdadoh krv pravu. A oni rekoše: Šta mi marimo za to? Ti ćeš videti.
Mat 27:5 I bacivši srebrnike u crkvi iziđe, i otide te se obesi.
Mat 27:6 A glavari sveštenički uzevši srebrnike rekoše: Ne valja ih metnuti u crkvenu haznu, jer je uzeto za krv.
Mat 27:7 Nego se dogovoriše te kupiše za njih lončarevu njivu za groblje gostima.
 
Jedno od objašnjenja je da Matej iznosi Josipovo, dok Luka Marijino rodoslovlje po kojem je došao Krist. No, i jedna i druga linija dolaze od Davida, što na kraju ne mijenja na stvari...
Ili da su u pitanju leviratski brakovi.

2 kraljevi . Ahazji su bile dvadeset i dvije godine kad se zakraljio, a kraljevao je godinu dana u Jeruzalemu.
2 kronike , Ahazja je imao četrdeset i dvije godine kad se zakraljio. i vladao je jednu godinu u Jeruzalemu
Ovo su najnebitnije moguće stvari. Da li je zaista ključno za ispravnost Biblije da precizno navedu tačnu godinu nekog monarha? Ili ako se negdje pronaću razlike u brojevima nekih bitaka recimo. To su sporedne stvari.
 
Naravno da je bitno. Ne moze se tek tako zanemariti. Ako tvrdite da je Biblija od Boga, a u njoj se nalaze ili greske ili proturjecja onda ispade da Bog grijesi. Ako je greska dosla od pisara kako cete onda vjerovati ostatku knjige? Posljednja objava a Bog je nije sacuvao.
 
Naravno da je bitno. Ne moze se tek tako zanemariti. Ako tvrdite da je Biblija od Boga, a u njoj se nalaze ili greske ili proturjecja onda ispade da Bog grijesi. Ako je greska dosla od pisara kako cete onda vjerovati ostatku knjige? Posljednja objava a Bog je nije sacuvao.
Nije Big pisao bibliju.
 
Ili da su u pitanju leviratski brakovi.
Jel to mozemo sa sigurnoscu reci? Ili je to samo "mozda"?

I kad smo vec kod ove teme, diskutovao sam ranije sa Makijem ali sam malo zaboravio pa evo jedno pitanje

Kako to da Isus koji nema bioloskog oca ima genealogiju?
 
Vi vjerujete u Bibliju kao Bozju rijec. O tome govorim.
Da, Bozja reč je u Bibliji. Bibliju su pisali ljudi pod nadahnucem Svetoga duha, ali im nije diktiran tekst. Zato se Biblija može razumeti kao Božja reč samo pod uticajem istog Svetog duha. Za ostale je to samo obična knjiga u kojoj medju ostalim mogu da traže i kontradikcije.
 
Pa dobro to je u redu. Samo ako su bili nadahnuti, nije ih Sveti Duh nadahnuo da pisu netacne informacije.
 
Pisali su tačne informacije o onim stvarima koje su za ljude značajne. Pitanje vjere, spasenja, odnosa sa Bogom itd. Ali ima stvari koje nisu direktno značajne za hrišćane. Kur'an je drugačiji jer muslimani vjeruju da ga je direktno napisao Alah i predao u gotovoj formi Muhamedu.
 
Nazad
Vrh